Retourneren

Retourneren

Wil je de bestelling retourneren? 

Uiteraard is dit mogelijk als je aan onze voorwaarden voldoet zoals hier beschreven. 

Voor het aanmelden van een retourzending dien je ons hiervan altijd binnen 14 dagen na ontvangst per e-mail op te hoogte te stellen.

Dit doe je door een e-mail te sturen aan retour@designonline24.nl

Vermeld in je e-mail:

  • Bestelnummer
  • Naam
  • Adres
  • Telefoonnummer
  • Het betreffende product of producten wat je wilt retourneren

Hoewel niet verplicht, zou het fijn zijn als je ons op de hoogte brengt waarom je het product wilt retourneren. Dit om de kwaliteit van onze producten te blijven monitoren.

Wat gaan wij doen na je retour aanmelding?

  • Na ontvangst van je aanmelding krijg je van ons uiterlijk binnen 2 werkdagen een terugkoppeling met een retouradres
  • Je kan dan het product opsturen of zelf langsbrengen naar het retouradres wat je van ons krijgt
  • Je ontvangt per e-mail een creditnota na goede ontvangst van je retour, hierin zie je welk bedrag wij gaan terugstorten op het rekeningnummer waarmee je hebt betaald 
  • Uiterlijk binnen 14 dagen, maar vaak ook veel eerder, is het bedrag weer bijgeschreven op je rekening
  • Wij gebruiken voor terugbetalingen het rekeningnummer en de gebruikte betaalmethode waarmee je bestelling is gedaan
  • Betalingen via bijvoorbeeld PayPal, Klarna, AfterPay of een Creditcard worden ook weer via deze betaalmethode door ons teruggestort 

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

De verzendkosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening, ook bij het retourneren van een deel van je bestelling. De kosten variëren van circa € 10 tot € 15 voor een ongemonteerde barkruk, stoel of bijzettafel welke per pakketdienst zoals PostNL en DPD kan worden verstuurd. Voor grotere meubels zoals een grote salontafel, salontafel met glas of met marmer, meerdere stoelen en een fauteuil dien je rekening te houden met circa € 70,- aan retourkosten. Banken, tafels en loungesets kosten circa € 70,- à € 120,- voor het retourneren. Grotere meubels of stoelen met armleuningen kunnen door hun aard en omvang in de meeste gevallen niet per gewone post retour worden gezonden. Ook bij het retourneren van een deel van de bestelling zijn de verzendkosten voor jouw rekening en worden niet gerestitueerd. Uiteraard is het mogelijk om ook zelf je aankoop retour te brengen naar het adres wat wij je geven. Bewaar altijd de track en trace van je verzending en verzeker eventueel je pakket.

14 dagen bedenktijd

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen om zonder opgaaf van reden het product te retourneren, ingaande op de dag na levering. Na herroeping heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Gelieve het product - in mate van het mogelijke - ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking (inclusief accessoires en de bijbehorende documentatie) te retourneren. Zie voor meer informatie artikel 6 van onze Algemene Voorwaarden. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor jouw rekening. 

Retourvoorwaarden

  • Het product is slechts in zoverre uitgepakt of gebruikt om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden. Bekijk het product dus gerust zoals je in een winkel zou doen
  • Het product is in de originele staat en ook in de orginele verpakking 
  • Gebruik geen 'duct tape' of andere hardnekkige tapesoorten op de originele productverpakking. Op de omdoos is dit uiteraard geen probleem 
  • Schrijf het retouradres nooit op de verpakking, maar gebruik altijd een sticker of een stuk papier 
  • Het product wordt in goede staat bij ons afgeleverd, zonder montage- en transportschade
  • Als consument ben je te allen tijde verantwoordelijk dat het pakket in goede staat door ons wordt ontvangen. Is er bij constatering van schade en/of breuk sprake van waardevermindering aan het product, dan wordt dit verrekend met de terugbetaling
  • Tip: Zorg ervoor dat je tijdens de bedenktijd dus voorzichtig bent en breng geen schade toe aan het product
  • Zakelijke bestellingen komen conform de wet online aankopen niet in aanmerking voor een retourregeling. Wij behouden ons te allen tijde het recht voor zakelijke retouren te weigeren

Belangrijk. Mocht een artikel defect en/of beschadigd bij ons aankomen dan melden wij dat aan je. Je ontvangt dan een foto's ter ondersteuning van het bewijs. Ontstane kosten ingevolge van waardevermindering kunnen wij achteraf op je verhalen.

Producten die uitgesloten zijn van het herroepingsrecht

Producten welke vallen onder de categorie 'maatwerk' komen niet in aanmerking voor het herroepingsrecht. Denk hierbij aan stoelen, banken en fauteuils welke op jouw verzoek met een speciale stoffering zijn bekleed.

Belangrijk maar niet noodzakelijk. Gebruik voor de aanmelding bij voorkeur het Europees Modelformulier voor herroeping welke je hebt ontvangen als bijlage van de bestelbevestiging, of download het formulier hier. Zie voor meer informatie aangaande ons retourbeleid Artikel 6 van onze Algemene Voorwaarden.


Annuleren

Je kunt de bestelling alleen kosteloos annuleren als wij je bestelling nog niet hebben verwerkt en verzonden. Na verzending treedt automatisch het retourproces in werking en komen de kosten van het retourneren voor rekening van de koper, de klant.

Verkeerd of een beschadigd product ontvangen?

Heb je een beschadigd of verkeerd product ontvangen? Onze excuses, vul dan het klachtenformulier in hier